A7 Smetana. Glass. Dvořák
Koncerty v Rudolfinu jsou hudební zážitek na světové úrovni. Dvořákova síň hostila mnoho světoznámých orchestrů a sólistů.
Vstupenky již nejsou v prodeji.
Prodej abonmá tohoto cyklu na celou sezónu skončil.
1 300 | 900 | 700 | 500 Kč (SL/E*) | 200 Kč (ST*)
*SL/E místa se zhoršeným výhledem a varhanní empora
*ST místa k stání
Rok 2024 není pouze rokem české hudby, ale i rokem, v němž slavíme rovných dvě stě let od narození zakládající postavy české hudební tradice Bedřicha Smetany. Hudbu jubilujícího skladatele uslyšíme hned na úvod sedmého abonentního koncertu: otevře jej energická předehra k jeho nejslavnější opeře Prodaná nevěsta.
Smetanovu snahu o vytvoření národní české hudby pak přirozeně převzal Antonín Dvořák. Na styl svého předchůdce ale navazoval pouze částečně, Dvořákova hudební řeč je často označována za o něco bezprostřednější a méně komplexní než ta Smetanova.
Právě odlišnosti mezi autory vedly k rozdělení hudební obce na smetanovský a dvořákovský tábor, jež se do ostrého (a absurdního) střetu dostaly zejména v letech po Dvořákově smrti.
Program koncertu tyto skupiny symbolicky smíří: ostatně, i sám čas ukázal, že Dvořák a Smetana jsou naprosto rovnocennými umělci.
Kontrastním prvkem k hudbě dvou českých klasiků bude Koncert pro housle č. 1 Philipa Glasse. Skladba s pro Glasse typickými repetitivními postupy zazní v podání Anne Akiko Meyers.
O zapálení této houslistky pro soudobou hudbu svědčí i řada děl napsaných přímo pro ni: zmiňme kompozice Einojuhaniho Rautavaary nebo Arvo Pärta.