Buzzi. Saint-Saëns. Beethoven

Komorní cyklus K
Barokní refektář Profesního domu
Malostranské nám. 2/25, Praha 1

Kapacitu sálu omezují platná vládní opatření, momentálně je vyčerpána.

400 | 300 Kč (senioři 65+) | 100 Kč (studenti a děti do 15 let) | rodinná vstupenka: 100 Kč na osobu | donátorská vstupenka 2 000 Kč

TRIO INCENDIO
Filip Zaykov — housle
Vilém Petras — violoncello
Karolína Františová — klavír

HOSTÉ:
Eva Garajová
 — mezzosoprán
Václav Fürbach — fagot

LUDWIG VAN BEETHOVEN
Velšské písně pro soprán a klavírní trio WoO155 v úpravě pro mezzosoprán (výběr)
CAMILLE SAINT-SAËNS
Sonáta pro fagot a klavír G dur op. 168
Klavírní trio č. 2 e moll op. 92
MARIO BUZZI
Suita ze scénické hudby ke hře Woodyho Allena Sex noci svatojánské pro housle, violoncello, fagot a klavír (světová premiéra)
Árie „Questa maladetta porta si blocca“ (Ty prokleté dveře se zasekly) a „Già la luna è in mezzo al mare“ (Měsíc už je napůl v moři) ze scénické hudby ke hře Maškaráda Terryho Pratchetta a Stephena Briggse pro soprán, housle, violoncello, fagot a klavír (úprava pro mezzosoprán)

Trio Incendio

Karolína Františová, Filip Zaykov a Vilém Petras si spolu poprvé zahráli v roce 2016 jako členové Akademie komorní hudby (AKH) a následně se rozhodli založit trio na HAMU. Uměleckým ředitelem AKH je Tomáš Jamník, se kterým Trio Incendio také často spolupracuje.   Prvním soutěžním úspěchem tria bylo vítězství v prestižní soutěži Gianni Bergamo Classic Music Award ve švýcarském Luganu a od té doby zvítězilo v několika dalších soutěžích, jako například COOP Music Awards v Cremoně, Concorso Internazionale di Interpretazione Musicale “Marcello Pontillo“ ve Florencii, Lodź International Chamber Music Competition, Concorso „Massimiliano Antonelii“ v Latině a Soutěži Bohuslava Martinů v Praze, kde Trio Incendio obdrželo i Cenu Bohuslava Martinů za nejlepší interpretaci autorova díla.  Trio Incendio je členským souborem European Chamber Music Academy (ECMA) – tato organizace pořádá pro vybrané mladé evropské ansámbly koncerty a mistrovské kurzy po Evropě, což dává triu možnost se dále rozvíjet pod vedením předních pedagogů a komorních hráčů, jakými jsou například Johaness Meissl a další členové Artis Quartettu, Hatto Beyerle (Alban Berg Quartet), Hyung-ki Joo, Avedis Koyoumdjian, Itamar Golan, Jan Talich a Petr Prause (Talichovo kvarteto) nebo Dirk Mommertz (Fauré Quartet) a představit se na koncertních pódiích v mnoha zemích (např. ve Velké Británii, Norsku, Litvě, Rakousku či Itálii). Velkou inspirací byl pro všechny členy také masterclass s Alfredem Brendelem v Sukově síni Rudolfina.  Trio Incendio se již třikrát zúčastnilo Mezinárodní letní akademie ISA v rakouském Reichenau, kterou organizuje Universität für Musik und darstellende Kunst ve Vídni. V soutěžích konaných během této akademie získalo trio cenu Bohuslava Martinů, cenu AHUV za interpretaci české soudobé hudby, cenu Wiener Klassik za interpretaci děl vídeňského klasicismu, cenu pro nejlepší komorní soubor i cenu publika.  Trio má již za sebou vystoupení v předních evropských koncertních síních, jakými jsou Rudolfinum, Berlínská filharmonie nebo Wigmore Hall v Londýně.

Eva Garajová — mezzosoprán

eva

Mezzosopranistka Eva Garajová je absolventkou Konzervatoře v Bratislavě (Ružena Illenbergerová) a Vysoké školy múzických umění v Bratislavě (Hana Štolfová-Bandová). Dále studovala v Osimu, (Accademia d’arte lirica – Mario Melani), v Buffalu (Gary Burgess) a na mistrovských kuzrech u Enzy Ferrari, Julie Hamari a Christy Ludwig.

Během svých zahraničních stáží se představila v titulní roli Lukrecie v opeře Benjamina Brittena The Rape of Lucretia a v Pucciniho opeře Suor Angelica v Greater Buffalo Opera Company. Již jako studentka VŠMU se stala členkou Komorní opery v Bratislavě a v roce 1995 debutovala jako Olga v opeře Evžen Oněgin v Banské Bystrici.

V témže roce začala spolupracovat se Státní operou Praha, kde během svého působení nastudovala více než dvacet rolí světového operního repertoáru (mimo jiné Mozart – Cosi fan tutte, Rossini – II Turco in Italia, Bizet – Carmen, Boito – Nerone, Ponchielli – La Gioconda, Janáček – Káťa Kabanová). V roce 2000 získala prestižní Cenu Masarykovy akademie umění a Cenu Gustava Mahlera Evropské unie za umění.

V roce 2006 vystoupila v Bratislavě jako host galakoncertu José Carrerase se španělskými a italskými písněmi. Zúčastnila se též přípravy filmové nahrávky opery Liška Bystrouška (Deutsches Symhonie Orchester v Berlíně a dirigent Kent Nagano) a nahrávky této opery pro BBC ve spolupráci s ČT Brno (2002 – 2004). S Filharmonií Brno a dirigentem Sirem Charlesem Mackerrasem a znovu na festivalu Pražské jaro 2007 s Pražskými symfoniky zpívala v Glagolské mši Leoše Janáčka. Pravidelně účinkuje se špičkovými symfonickými a komorními orchestry, zejména se Slovenskou filharmonií (Beethoven, Liszt – Missa solemnis, Mozart, Verdi – Requiem, Dvořák, Rossini – Stabat Mater, Berlioz – La Mort de Cléopatre) a Státním komorním orchestrem Žilina.

Václav Fürbach — fagot

v

Fagotista Václav Fürbach zastává v současné době post prvního fagotisty v PKF — Prague Philharmonia a v Symfonickém orchestru hlavního města Prahy FOK. Předtím působil na stejné pozici ve Filharmonii Brno a v Posádkové hudbě Praha. Původně se věnoval hře na klarinet a akordeon. Fagot začal studovat nejdříve na Vojenské konzervatoři v Roudnici nad Labem (Miroslav Loučka) a poté na Pražské konzervatoři (Michael Verner) a Hudební fakultě Akademie múzických umění v Praze ve třídě Františka Hermana a Jiřího Seidla. Vedle hry v orchestru se věnuje rovněž hudbě komorní, je členem Prague Philharmonia Wind Quintet a souboru Juventus Collegium FOK.

Patron
RSBC
Generální partner
Komerční banka
Za podpory
Hl.město Praha
Ministerstvo kultury
Hlavní partner
Hyundai
Generální mediální partner
Česká televize
Partneři zvuku
Portu Gallery
Wood & Company
Partneři
RENOMIA
Mozart Prague