Mimořádný koncert. Cage, Feldman, Kotík: Nové východisko
Prodej abonmá začne 29. 4. 2025 v 10:00 hod.
Základní vstupné 500 Kč, snížené vstupné 400 Kč (senioři 65+), studentské vstupné 100 Kč
Členové orchestru Prague Philharmonia a jejich hosté
Ivo Kahánek — klavír
Petr Kotík — dirigent
Výběr z programu:
John Cage
Koncert pro klavír a orchestr (1957-1958)
Morton Feldman
4 Instruments pro klavír, housle, violu a violoncello (1975)
John Cage
Cheap Imitation (verze pro flétnu, věnováno Petru Kotíkovi)
Dále bude uvedeno jedno ze zásadních děl 20. století:
John Cage
Atlas Eclipticalis (1961-1962)
nebo
Morton Feldman
For Samuel Beckett pro 23 hráčů (1987)
Představíme dvě z nejvýraznějších skladatelských osobností 20. století v New Yorku. Tvorbu Johna Cage (1912-1992) a Mortona Feldmana (1926-1987) komentuje jejich přítel Petr Kotík.
Mimořádný koncert s odbornou debatou v hudebním nastudování Petra Kotíka, dlouholetého spolupracovníka obou skladatelů a konkrétně nejdéle kontinuálně spolupracujícího skladatele s Johnem Cagem (mezi léty 1964-1992).
John Cage napsal 18. prosince 1950 v dopise Pierru Boulezovi: „Feldmanova hudba je mimořádně krásná. Mění se s každou skladbou, mezi zdejšími skladateli kamarády ho teď považuji za nejbližšího.“
John Cage – přední osobnost newyorské hudební školy, skladatel, obdivovatel výtvarného i tanečního umění, náruživý mykolog, tvůrce audiovizuálního umění, mezi jehož přední hudební principy můžeme zařadit neurčenost a náhodu.
Morton Feldman – tvůrce vlastního systému hudebního zápisu (mimo jiné partitury psané na čtverečkovaném papíře). Charakteristické jsou pro něj skladby v tiché dynamice a dlouhé duratě. Výjimečné jsou pak kompozice, které vznikaly v závěru jeho života (Smyčcový kvartet II. z roku 1983 trvá přes dvě hodiny bez přestávky).