Wajsar. Mendelssohn. Dvořák

Orchestrální cyklus A
Dvořákova síň Rudolfina

Koncerty v Rudolfinu jsou hudební zážitek na světové úrovni. Dvořákova síň hostila mnoho světoznámých orchestrů a sólistů.

náměstí Jana Palacha 79/1, Praha 1
Koupit vstupenku

Prodej abonmá tohoto cyklu na celou sezónu skončil.

Abonmá 5 500 Kč | 4 800 Kč | 4 100 Kč | 3 000 Kč
Abonmá senior (65+) 5 000 Kč | 4 300 Kč | 3 800 Kč | 2 700 Kč
Jednotlivé vstupenky 1 300 Kč | 900 Kč | 700 Kč | 500 Kč | stání 200 Kč

Štěpán Janoušektrombon

Hyuk Leeklavír

Emmanuel Villaume dirigent

Petr Wajsar
Stavebnice „Building Kit“ pro trombon a komorní orchestr (světová premiéra)

Felix Mendelssohn-Bartholdy
Koncert pro klavír a orchestr č. 1 g moll, op. 25

Antonín Dvořák
Symfonie č. 6 D dur, op. 60, B 112

Partner
Komerční banka

Třetí večer odstartuje ve velmi progresivním duchu, a to světovou premiérou nové kompozice pro orchestr a sólový trombon. Svůj legendární smysl pro humor a skladatelský um v ní představí Petr Wajsar, současný český skladatel, kterého milují interpreti i publikum. Kromě vtipu a divadelních prvků charakterizuje jeho tvorbu i rozkročení mezi mnoha žánry hudby vážné i nevážné.

S hráči orchestru Prague Philharmonia spolupracuje pravidelně, zejména v rámci Cyklu soudobé hudby S. Má za sebou množství úspěšných premiér v oblasti artificiální hudby, je také držitelem Českého lva za hudbu k filmu Hastrman. Sólového partu v této světové premiéře se ujme jazzový trombonista Štěpán Janoušek.

Do klidnějších vod hudby 19. století nás zavede druhý sólista večera, mladý, přesto již známý klavírista Hyuk Lee, jenž se stal vítězem prestižní mezinárodní Long-Thibaudovy soutěže. Přednese Mendelssohnův Klavírní koncert č. 1, který jeho autor zkomponoval za rekordně krátký čas v pouhých 22 letech.

Rok české hudby 2024 završí Prague Philharmonia Symfonií č. 6 Antonína Dvořáka. Tato kompozice zaujímá ve Dvořákově tvorbě specifické místo. Jedná se o jeho první publikovanou symfonii a jedno z prvních symfonických děl, které mu vyneslo mezinárodní renomé. Právě v něm také autor dotvořil svůj kompoziční jazyk opřený o Brahmse a Beethovena. Vždyť objednávka přišla z Vídně, kde se Beethovenova hudba těšila stále velké oblibě. Nakonec však měla tato skladba premiéru v roce 1881 v Praze.

Patron
RSBC
Generální partner
Komerční banka
Za podpory
Hl.město Praha
Ministerstvo kultury
Hlavní partner
Hyundai
Generální mediální partner
Česká televize
Partneři zvuku
Portu Gallery
Wood & Company
Partneři
RENOMIA
Mozart Prague