Bach. Caccini. Jacquet de la Guerre
400 | 300 Kč (senioři 65+) | 100 Kč (studenti a děti do 15 let)
Rodinná vstupenka 100 Kč / osoba
Donátorská vstupenka 2 000 Kč
Představujeme účinkující
Marie Fajtová – soprán
Sopranistka Marie Fajtová vystudovala na konzervatoři v Praze nejprve obor klavír (prof. Jan Novotný) a později též operní zpěv (prof. Jiří Kotouč). Později zdokonalovala svou pěveckou techniku u americké sopranistky Nancy Henninger a KS Christy Ludwig. V roce 2008 se Marie vyhrála Hlavní velkou cenu na mezinárodní pěvecké soutěži Barbary Hendricks ve Štrasburku. V roce 2004 byla finalistkou mezinárodní pěvecké soutěže Antonína Dvořáka, kde též získala cenu FOK. V r. 1996 vyhrála mezinárodní klavírní soutěž Bedřicha Smetany. Za roli Normy byla nominována na cenu Thalie.
Od sezóny 2007/2008 je Marie sólistkou opery Národního divadla v Praze. Mezi její role patří: Violetta (Verdi – Traviata), Norma (Bellini - Norma), Donna Anna (Mozart – Don Giovanni), Hraběnka (Mozart - Figarova svatba), Pamina (Mozart – Kouzelná flétna), Fiordiligi (Mozart – Cosi fan tutte), Antonie (Offenbach – Hoffmannovy povídky), Adina (Donizetti – Nápoj lásky), Norina (Donizetti – Don Pasquale), Penelope (Britten – Gloriana), Musetta (Puccini – Bohema), Euridice (Gluck – Orfeo), Armida (Handel – Rinaldo), Karolina (Smetana – Dvě vdovy), Barče (Smetana – Hubička), Despinio (Martinů – Řecké pašije) a jiné.
Pravidelně hostuje v Estonském národním divadle (Violetta, Markétka a Hraběnka), ve Finské národní opeře v Helsinkách (Markétka, Violetta), v Teatro Verdi v Terstu (Donna Anna, Musetta, Hraběnka Susanna Wolfa Ferrariho), hostovala též v L’opéra Royal ve Versailes, Theatre de Caen, Opéra de Rennes, Grand Théatre de Luxembourg (Armida, Handel – Rinaldo) a v Helikon Opera v Moskvě (Markétka).
Élisabeth Jacquet de la Guerre: Judith: Kantáta č. 6 pro sólový hlas a basso continuo (Paříž, 1708)
Adéla Štajnochrová – housle
Je absolventkou Konzervatoře v Praze (ve třídě Dany Vlachové), Akademie múzických umění v Praze (ve třídě Petra Messiereura) a Guildhall School of Music and Drama v Londýně. Zde kromě moderních houslí (u Krzysztofa Smietany) rozšířila svůj zájem také o hru na barokní housle (u Rachel Podger). Byla vybrána do studentského programu London Symphony Orchestra obnášející možnost zkoušet a koncertovat s tímto renomovaným orchestrem.
Aktivně se věnuje oběma nástrojům. Je členkou klavírního tria ArteMiss a Škampova kvarteta, se kterými koncertuje doma i v zahraničí. Působí taktéž v souborech zabývajících se poučenou interpretací Staré hudby (Musica Florea, Collegium 1704 ad.) a vystupuje i sólově.
V doktorandském studiu na HAMU v Praze se zaměřila na dobové aspekty interpretace houslového koncertu L.v Beethovena a svá studia završila jeho provedením s orchestrem Musica Florea.
Stanislav Penk – barokní trombon
Narozen v roce 1974, absolvoval v letech 1988-1994 Konzervatoř v Praze ve třídě prof. Josefa Šimka, a poté Hudební fakultu Akademie Múzických Umění v Praze v trombónových třídách prof. Miloslava Hejdy a Zdeňka Pulce.
Od roku 1996 je sólotrombonistou PKF — Prague Philharmonia a od roku 2007 členem Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK, se kterým například sólově provedl koncert Don Quijote pro trombon a orchestr Juraje Filase. Vedle toho působí v dalších komorních tělesech jako například Pražské žesťové kolegium a Czech Brass - sedmičlenný soubor nejvyhledávanějších hráčů na žesťové nástroje, zvaný na koncerty a významné festivaly v Čechách, ale převážně v zahraničí.
Spolupracuje také pravidelně s významnými zahraničními produkcemi, např. Jamese Fitzpatricka, Carla Davise nebo Nicka Raina, specializujícími se na nahrávání filmové hudby. Dlouhodobě se zabývá i poučenou interpretací staré hudby. Spolupracuje s předními českými i světovými soubory staré hudby, např. Collegium 1704, Musica Florea, Musica Eterna, Musica Regia, Ensemble Inégal. Je také členem orchestru Solistes Europeéens Luxembourg, zahrnující sólisty a špičkové ochestrální hráče celého světa. Od roku 2020 působí jako interní pedagog na Hudební fakultě HAMU.
Robert Hugo – cembalo
Absolvoval fyzikální chemii na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy, hudební teorii na pražské AMU a hudební vědu na brněnské Masarykově univerzitě. Na AMU zároveň studoval varhany. Zkušenosti v oboru staré hudby získal působením v souborech staré hudby v Německu, Polsku, Francii a Velké Británii, především však v projektech Holgera Eichhorna a Marcina Bornus Szczycinského.
Od r. 1990 působí jako varhaník akademického kostela Nejsvětějšího Salvátora v pražském Klementinu. Krátce byl dirigentem Janáčkovy opery v Brně. Koncertoval v mnoha Evropských zemích a Kanadě. Jako sólista se věnuje převážně historickým varhanám a klávesovým nástrojům jihoněmecké oblasti.
Svou vědeckou i uměleckou práci zasvětil unikátní osobnosti benediktinského barokního skladatele Gunthera Jacoba. Se souborem Capella Regia Praha, který založil v roce 1991 se věnuje české a středoevropské barokní hudbě. V posledních letech realizoval řadu operních projektů v barokních divadlech v Českém Krumlově a Valticích. Výsledkem jeho vědecké i umělecké činnosti je dlouhá řada převážně premiérových nahrávek z oblasti české i světové hudby.
Vyučoval hudebně-teoretické předměty na Vysoké škole pro duchovní hudbu v německém Görlitz, je uměleckým vedoucím Akademie staré hudby (Teorie a provozovací praxe staré hudby) filozofické fakulty Masarykovy univerzity.