Bach. Mozart
Koncerty v Rudolfinu jsou hudební zážitek na světové úrovni. Dvořákova síň hostila mnoho světoznámých orchestrů a sólistů.
900 | 760 | 580 | 390 Kč (SL/E*) | 150 Kč (ST*)
Donátorská vstupenka 3 000 Kč
*SL/E místa se zhoršeným výhledem a varhanní empora
*ST místa k stání
Kombinace starého a novějšího
Každý koncert klasické hudby představuje určitý střet minulosti a současnosti. V dramaturgii druhého abonentního koncertu je však kombinace starého a novějšího ještě mnohem důslednější. Přesuneme se do německy mluvících zemí, které formovaly hudební kulturu Evropy právě tak jako Francie.
Těžištěm programu jsou díla Bacha a Mozarta, tedy skladatelů, jejichž opusy jsou považovány za pilíře klasické hudby. „V originálu“ spatříme génie Bacha a Mozarta v hudebních žánrech zcela příznačných pro dobu, v níž žili. Bachova Orchestrální suita č. 3 je obecně známá především díky své jediné netaneční části Air. Mozartova jásavá Symfonie č. 34 C dur vznikla na konci jednoho období skladatelova života — je to poslední symfonie, kterou napsal v Salcburku.
Další skladby programu dokládají, že díla Bacha a Mozarta byly a jsou aktuální inspirací i pro mladší tvůrce. Orchestrace čtyř preludií a fug z Bachova ikonického Dobře temperovaného klavíru vznikla v roce 1969 jako zcela poslední dílo neméně ikonického Igora Stravinského. Kuriozitou programu je úprava Mozartovy Fantazie f moll, jež vznikla na objednávku pro hrací hodiny, ve své době oblíbenou mechanickou hračku. Do orchestrální podoby ji převedl Harry Bicket, renomovaný specialista na hudbu baroka a klasicismu, který se v tento večer ujme i dirigentské taktovky.
Harry Bicket diriguje na BBC Proms
Harry Bicket — dirigent
Britský dirigent, cembalista a varhaník Harry Bicket je mezinárodně uznávaným interpretem barokního a klasického repertoáru. Současný umělecký ředitel věhlasného orchestru The English Concert byl v roce 2013 jmenován šéfdirigentem opery v Santa Fe, kde otevřel sezonu 2014 vynikajícím nastudováním Beethovenova Fidelia.
Jako operní dirigent dále spolupracoval s Lyric Opera of Chicago (Carmen, Rinaldo), Canadian Opera Company (Maometto II, Hercules) či Metropolitní operou v New Yorku (Rodelinda, La Clemenza di Tito, Giulio Cesare). V roli hostujícího dirigenta vystoupil s Bostonským symfonickým orchestrem, Newyorskou filharmonií, Rotterdamskou filharmonií či Tokijským symfonickým orchestrem. Je pravidelným hostem řady prestižních festivalů a operních domů (Glyndenbourne Festival, Bayerische Staatsoper, Royal Opera House). Za svou nahrávací činnost byl několikrát nominován na cenu Grammy.
Vystudoval Royal College of Music v Londýně a Univerzitu v Oxfordu.