Bach. Mozart

Orchestrální cyklus A
Dvořákova síň Rudolfina

Koncerty v Rudolfinu jsou hudební zážitek na světové úrovni. Dvořákova síň hostila mnoho světoznámých orchestrů a sólistů.

náměstí Jana Palacha 79/1, Praha 1
Koupit vstupenku

900 | 760 | 580 | 390 Kč (SL/E*) | 150 Kč (ST*)
Donátorská vstupenka 3 000 Kč
*SL/E místa se zhoršeným výhledem a varhanní empora
*ST místa k stání

dirigent
Johann Sebastian Bach, úprava Igor Stravinskij
Čtyři preludia a fugy z Dobře temperovaného klavíru
Johann Sebastian Bach
Orchestrální suita č. 3 D dur BWV 1068
Wolfgang Amadeus Mozart, úprava Harry Bicket
Fantazie f moll/dur (podle Fantazie f moll KV 594)
Wolfgang Amadeus Mozart
Symfonie č. 34 C dur KV 338

Kombinace starého a novějšího

Každý koncert klasické hudby představuje určitý střet minulosti a současnosti. V dramaturgii druhého abonentního koncertu je však kombinace starého a novějšího ještě mnohem důslednější. Přesuneme se do německy mluvících zemí, které formovaly hudební kulturu Evropy právě tak jako Francie.

Těžištěm programu jsou díla Bacha a Mozarta, tedy skladatelů, jejichž opusy jsou považovány za pilíře klasické hudby. „V originálu“ spatříme génie Bacha a Mozarta v hudebních žánrech zcela příznačných pro dobu, v níž žili. Bachova Orchestrální suita č. 3 je obecně známá především díky své jediné netaneční části Air. Mozartova jásavá Symfonie č. 34 C dur vznikla na konci jednoho období skladatelova života — je to poslední symfonie, kterou napsal v Salcburku.

Další skladby programu dokládají, že díla Bacha a Mozarta byly a jsou aktuální inspirací i pro mladší tvůrce. Orchestrace čtyř preludií a fug z Bachova ikonického Dobře temperovaného klavíru vznikla v roce 1969 jako zcela poslední dílo neméně ikonického Igora Stravinského. Kuriozitou programu je úprava Mozartovy Fantazie f moll, jež vznikla na objednávku pro hrací hodiny, ve své době oblíbenou mechanickou hračku. Do orchestrální podoby ji převedl Harry Bicket, renomovaný specialista na hudbu baroka a klasicismu, který se v tento večer ujme i dirigentské taktovky.

Harry Bicket diriguje na BBC Proms

Harry Bicket, foto: Richard Haughton

Harry Bicket — dirigent

Britský dirigent, cembalista a varhaník Harry Bicket je mezinárodně uznávaným interpretem barokního a klasického repertoáru. Současný umělecký ředitel věhlasného orchestru The English Concert byl v roce 2013 jmenován šéfdirigentem opery v Santa Fe, kde otevřel sezonu 2014 vynikajícím nastudováním Beethovenova Fidelia.

Jako operní dirigent dále spolupracoval s Lyric Opera of Chicago (Carmen, Rinaldo), Canadian Opera Company (Maometto II, Hercules) či Metropolitní operou v New Yorku (Rodelinda, La Clemenza di Tito, Giulio Cesare). V roli hostujícího dirigenta vystoupil s Bostonským symfonickým orchestrem, Newyorskou filharmonií, Rotterdamskou filharmonií či Tokijským symfonickým orchestrem. Je pravidelným hostem řady prestižních festivalů a operních domů (Glyndenbourne Festival, Bayerische Staatsoper, Royal Opera House). Za svou nahrávací činnost byl několikrát nominován na cenu Grammy.

Vystudoval Royal College of Music v Londýně a Univerzitu v Oxfordu. 

Patron
RSBC
Generální partner
Komerční banka
Za podpory
Hl.město Praha
Ministerstvo kultury
Hlavní partner
Hyundai
Generální mediální partner
Česká televize
Partneři zvuku
Portu Gallery
Wood & Company
Partneři
RENOMIA
Mozart Prague